• Paket (Flyg + Hotell)
Från
Till
Avresa
Vänligen välj
Nätter
Vänligen välj
Vuxen
Barn
Före din avresa

 

VAL AV RESEMÅL:

Sol, strand, kultur, action, storstad eller något helt annat? Lägenhet, hotell, rundtur, kryssning eller golf? Det kan vara svårt att välja bland de många semesterresemålen som finns och alla de spännande aktiviteter därtill – speciellt om man är många som ska enas. Våra resesäljare har en god kunskap om hotellen, resmålen och de många aktiviteterna på plats.

 

BESTÄLLNINGHos Mixx Travel kan du beställa resor i vår butik på Triangeln Köpcentrum, via telefon, Internet och på e-mail.

 

GUIDESERVICE

Var uppmärksam på att vi inte har skandinaviska guider på våra destinationer Kreta, Nordcypern och Jordanien. Lokala engelsktalande guider finns alltid tillgängliga via telefon, Numret

hittar du i det välkomstbrev du får utlevererat i bussen, eller i informationsmappen på hotell

 

PASS OCH VISUM

Danska och svenska medborgare behöver inte ha visum till Turkiet så länge resans längd inte överskrider 3 månader. Passet ska vara giltigt i minst 150 dagar efter hemresa från Turkiet. Det måste finnas lediga tomma sidor i passet vid inresa, annars kan du bli nekad inresa i landet. Samma regler gäller vid resor till Nordcypern.

Danska och svenska medborgare behöver ha visum till Jordanien. Detta fås kostnadsfritt vid ankomsten till Aqaba flygplats. Passet ska vare giltigt i 6 månader efter hemresan. Är du medborgare i ett annat land ska du kontakta det Jordanska konsulatet i Stockholm på telefonnummer: 08-24 20 33.

OBSERVERA att tillfälliga pass inte är giltiga på resor till Jordanien

Utländska medborgare ska kontakta respektive ambassader för att få upplysningar om vilka krav som ställs på deras pass

Kom ihåg att du själv är ansvarig för, att dit pass är giltigt och i övrigt lever upp till gällande regler i det gällande landet. Blir du nekad inträde i landet på grund av ovanstående, kan Mixx Travel inte ställas som ansvariga för eventuella omkostnader.


ORDERBEKRÄFTELSE: När din beställning är genomförd, kan du skriva ut din bekräftelse på www.mixxtravel.se under fliken ”min resa”. Har du angivit din mailadress vid beställningen, kommer du automatiskt få en orderbekräftelse på din mail. Vi ber dig att genomgå bekräftelse på din beställning så fort du mottager orderbekräftelsen. Är namnen rätt stavade, stämmer din beställda inkvartering med det du önskade etc. Skulle där finnas några misstag av minsta lilla sak, ber vi dig kontakta oss med en gång. Uppmärksamma att orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning, och att det är din skyldighet att kontrollera innehållet. Vid inbetalning av deposition/resans fulla belopp har du accepterat villkoren som står skrivna på din orderbekräftelse, katalog, gällande prislista, samt resevillkoren.

Kom ihåg att alla särskilda önskemål och avtal ska stå skrivet på resebeviset. Vi förbehåller oss rätten att vänta på hotell –eller resebekräftelse från destinationen. Din beställning kan ta upp till 1-3 dygn förrän den är bekräftad.


AVBESTÄLLNINGSSKYDD: Kan endast tecknas vid beställning – och kan inte tillföras senare ! Läs våra allmänna villkor ”Allmänna resevillkor för paketresa” där du ser villkor för avbeställningsförsäkringen.


RESEFÖRSÄKRING: De blå EU-försäkringskorten gäller inte för resor till Turkiet då de inte ingår i det avtalet! Det är därför viktigt att ha ett ordentligt försäkringsskydd. Kontrollera alltid vilken typ av försäkring du har och vilket reseskydd som ingår. Om du har en hemförsäkring bör du kontrollera om den inkluderar ett reseskydd utanför Norden. Vi samarbetar oftast med privata läkare/vårdinrättningar på resmålet. Du kan teckna reseförsäkring via ERV. Var uppmärksam på att Mixx Travel inte tar något ansvar i försäkringsärenden, och kan inte vara någon avgörande länk mellan försäkringstagare och försäkringsbolag.


RESEBEVIS/BILJETTNär din resa är fullbetald kan du skriva ut ditt resebevis/biljett på www.mixxtravel.se under fliken ”min resa”. Har du skrivit din mailadress vid beställning kommer ditt resebevis/biljett skickas automatiskt till din mail. På biljetten står det avgångstider – och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, transport mellan flygplats och hotell samt ev. förbokade aktiviteter. Du mottager ditt boardingkort och sittplatsnummer på avreseflygplatsen. Baggagelappar kan hämtas på flygplatsen eller på vårt kontor i Malmö (Triangelns Köpcentrum). Var extra uppmärksam på att avresetiderna på våra sena avgångar – byter datum vid midnatt. Om du är osäker på hur man räknar dagarna är du välkommen att kontakta våra resesäljare. Vi tar inget ansvar, ifall du kommer försent till flygplatsen.


GRUPPRESORVi har en specialavdelning för gruppresor och skickar gärna offerter på flygresor, hotellboende och speciella paket med aktiviteter eller konferenser. Var ute i god tid med beställningen – vi vill gärna ha plats till alla i gruppen! En gruppresa räknas som ”en” bokning. Betalning av deposition och restbelopp ska alltid vara samlat och har samma frister som en charterresa. Inbetald deposition kan inte överföras till charterresa eller till enskilda deltagare av annan eller samma resa.

KONFERENSER: Flera av våra hotell kan erbjuda konferenser, möten och anordna workshops. Kontakta vår gruppavdelning för rådgivning och skräddarsydda erbjudande.


SISTA MINUTEN RESOR: I förbindelse vid bokning av sista minuten resor kan det förekomma vid beställningen att det angivna hotellet är fullt. Vi förbehåller oss då rätten att flytta våra gäster till ett annat hotell i samma kategori. Om du avstår från din rätt tu l ersättningsresa, har du rätt at få pengarna tillbaka.

 

OSPECIFICERAT: Ospecificerade resor är resor av lägsta möjliga standard och bör bara väljas, om du absolut inte ställer några krav till standarden, faciliteter eller område. Inkvarteringstyp samt område och stad ges vid ankomsten till destinationen — vi kan inte ge dig några närmare upplysningar vid beställningen, vi kan heller inte mottaga några önskemål gällande ospecificerade resor. Ospecificerade resor rekommenderas inte för barnfamiljer. Det förekommer att inkvarteringen sker på hotell, lägenheter eller i rum som inte är angivit i katalogen, det finns ingen garanti för privat badrum eller toalett. Sker inkvarteringen i delad lägenhet kan det inte garanteras att denna går att låsa. Måltider och städning ingår inte i priset på ospecificerade resor. Du kan inte förvänta dig någon guideservice på ospecificerade resor. Transfer ingår inte i priset men kan beställas mot ett tillägg. Reser du ensam betalar du extra för enkelrumstillägg, vilket garanterar att du har ett eget hotellrum eller rum i delad lägenhet


ÖNSKEMÅL: Har du speciella önskemål i förbindelse med din resa: havsutsikt, bo lågt/högt, bo i huvudbyggnaden etc ber vi dig att skriva detta redan vid beställningen. Det ska understrykas att detta endast är en önskan, och inte kan garanteras eller uppfyllas, men vi skickar alltid dina önskemål till hotellet, flygbolaget etc. Rumsfördelningen sker på destinationen, och vi kan därför inte alltid vara behjälpliga med speciella önskemål tillgodoses.

Vi ber er att inte diskutera era önskemål med våra guider eller hotellpersonalen, eftersom de inte heller de har möjlighet att försäkra dina önskemål innan ankomst.
Observera att på vissa hotell är möjligt att betala en avgift för att säkra ett visst läge, till exempel rum med havsutsikt, liksom på de flesta av våra flygningar är möjligt att boka en specifik sittplats mot en avgift. Kan uppfyllandet av dina önskemål garanteras när du betalar en tilläggsavgift för det du önskar, tar vi inte emot önskemål av dessa slag.